Thursday, January 3, 2013

HIDROPONIK TAKUNG

HIDROPONIK TAKUNG

Atas permintaan ramai, saya ketengahkan semula teknik penanaman sayuran  cara mudah ini. Pada tahun 90an dulu, kaedah ini sangat popular dan digemari ramai terutama semasa kempun bumi hijau dan tanam sendiri semasa ekonomi gawat 1997 - 1998. Tahniah dan syabas ! kepada yang berminat dengan aktiviti pengeluaran makanan sendiri ini. Tak de bahayanya makan sayur hidroponik ... jangan mudah terpedaya dengan cakap2 kedai kopi atau  maklumat tak berasas...

Tanam sendiri, usaha sendiri, makan sendiri.... sambil2 tu beri jiran2  Insyaallah BERKAT !...








Satu set mengandungi Takung & penutup plastik 8 lubang, media benang, seed pot, 2- 3 jenis biji benih sayur daun (kangkong, bayam, atau kailan dsb), baja A & B 0.5 L yang boleh digunakan sekurang-kurangnya 7 kali ulangan dan maklumat kaedah penanaman. Hanya RM ....    (hubungi kami 016 7738143/016 7708143)

7 comments:

  1. assalamualaikum tuan

    saya berminat untuk mencuba set hidroponik di rumah. bagaimana boleh untuk memesan set hidroponik ni?

    ReplyDelete
  2. Hubungi saya Hj Amat Khri 0167708143. Insyaallah

    ReplyDelete
  3. Bodohlah ibu puspita islam dah jelas memharamkan nomor toto/judi

    ReplyDelete
  4. Membuang akhirat yg tiada akhir dengan sedikit kesenangan dunia karena kesyirikan...berfikirlah cerdas. Pemilik blog berbagi ilmu dan pahala bu puspita merusaknya..

    ReplyDelete
  5. FATIMAH TKI, kerja di Singapura

    Saya mau mengucapkan terima ksih yg tidak terhingga, serta penghargaan & rasa kagum yg setinggi-tingginya kepada MBAH DEWA, saya sudah kerja sebagai TKI selama 5 tahun diMalaysia,dengan gaji lebih kurang 2.5jt/bln,tidak cukup untuk memenuhi kebutuhan sehari-hari,apalagi setiap bulan harus mengirim ortu di jawa, sudah lama saya mengetahui roomnya mbah ini, juga sudah lama mendengar nama besar MBAH,tapi saya termasuk orang yg tidak terlalu percaya dengan hal ghoib, jadi saya pikir ini pasti kerjaan orang iseng yg mau menipu.tetapi kemarin waktu pengeluaran 8924 , saya benar2 tidak percaya & hampir pingsan,angka yg diberi Mbah 8924 ternyata tembus, awalnya saya coba2 menelpon, saya bilang saya terlantar diMalaysia, tidak ada ongkos pulang,terus beliau bantu kasih angka 4478 setelah saya bantu mahar yg dibutuhkan.mulanya saya tdk percaya,mana mungkin angka ini keluar, tapi dengan penuh pengharapan saya pasangin kali 100 lembar, sisa gaji bulan Kemarin, ternyata tembuss….!!!
    dapat BLT 250jt, sekali lagi terima kasih banyak MBAH DEWA, saya sudah kapok kerja jadi TKI, rencana minggu depan mau pulang aja ke sukabumi.buat mbah,saya tidak akan lupa bantuan& budi baik MBAH.
    Demikian kisah nyata dari saya tanpa rekayasa.
    YANG MAU SEPERTI SAYA HUB:MBAH DEWA DI:082 316 555 388

    ATAU KUNJUNGI SITUS BELIAU KLIK=> BOCORAN TOGEL HARI INI

    Yang punya room salam jackpot...

    ReplyDelete
  6. ASSALAMUALAIKUM...ADA LAGI TAK PAKAGE NI..?KLAU ADA SAYA NAK.. 012-7053797 ARIFIN

    ReplyDelete